ПАМ'ЯТКИ ЩОДО ПОДОЛАННЯ ДИТЯЧИХ ПРОБЛЕМ


 

ДИТЯЧА АГРЕСІЯ

 

Агресія це енергія подолання, боротьби, відстоювання своїх прав та інтересів. Ця сила необхідна дитині для того, щоб досягти своєї мети, протистояти перешкодам. Небажа­ною є не сама по собі агресія, а не­прийнятні форми її прояву: звичка кричати, ображати, битися. Тому за­вданням виховання дитини є не усу­нення її агресії, а навчання адекват­но проявляти свої негативні почуття: гнів, обурення, неприйняття. Саме тому, що дитина не вміє усвідоми­ти й висловити протестні почуття стосовно значущої особи (батька чи вчителя), у неї може виникати «без­предметна агресивність» — поши­рення почуття злості на слабші та безпечні об'єкти: на дітей, тварин, предмети. Причиною підвищення дратівливості також можуть бути фі­зичні чи психічні проблеми дитини, які виснажують її, підвищують збу­дженість та імпульсивність.

          Чим можуть допомогти батьки

1. Не сваріть дитину за те, що вона посміла гніватися на Вас. На­впаки, поставтеся до її обурення з розумінням і повагою: допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої претензії до Вас.

 

2.Тільки тоді, коли емоції вщух­нуть, розкажіть дитині про те, як Ви переживали, коли вона виявля­ла свій гнів. Знайдіть разом із нею вдалу форму висловлювання пре­тензій.

 

3. Поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі придушує­мо своє роздратування, терпимо його доти, доки воно не вибухне, як вулкан, яким уже важко ке­рувати. Набагато легше й корис­ніше вчасно помітити своє неза­доволення і проявити його так, щоб не принизити дитину, не зви­нуватити.

 

4.Учіть дитину розуміти себе та інших. Якщо вона навчить­ся усвідомлювати свої почуття й почуття інших, то зможе свідомо обирати мирні форми боротьби і захисту.

Чим може допомогти соціальний педагог

Основні завдання психологіч­ної корекції:

 

1.Визначити причини агресив­ної поведінки дитини.

2.Розробити ігри, в яких дитина зможе не просто виявити свій гнів, а й експериментувати з формами його прояву.

3. Допомогти дитині через гру навчитися розуміти свої та чужі негативні переживання.

4. Разом із батьками знайти можливості оптимізації виховного впливу на дитину в сім'ї.

         

                   ТРИВОЖНІСТЬ ДИТИНИ

Дитячі страхи є нормальною реакцією дитини, яка усвідомлює недостатність своїх можливостей. У міру розвитку умінь та навичок одні страхи зникають, а інші з'яв­ляються, бо дитина усвідомлює нові небезпеки. Відсутність страхів не є показником благополуччя. Здо­рова дитина — та, яка не боїться боятися. Шкідливими страхами є ті, що обмежують розвиток можли­востей дитини (вона не пробує до­сягти того, чого хоче) або підрива­ють її здоров'я — погіршують сон, знижують апетит, псують настрій, виводять із рівноваги. Такі страхи потребують спеціальної уваги бать­ків та психологів.


 

                    Чим можуть допомогти батьки

1. Оскільки«нездорові страхи»  характеризуються тим, що діти  «бояться боятися», то насамперед допоможіть дитині спокійно сприймати сам факт наявнос­ті страхів. Якщо вона вирішить,що боятися це—неприпустимо,погано чи соромно, то уникати страшних ситуацій і ніколи не змо­же навчитися долати їх сон чи страшну фантазію.          

 2.  Не лякайтеся страхів своєї дитини, не намагайтеся відвертати її увагу від спогадів про страшний сон.
Якщо ми відганяємо страх — він переслі­дує нас і атакує тоді, коли ми най­менше захищені від нього.

 

3.Допоможіть своїй дитині зу­стрітись з її страхом у безпечній атмосфері: коли Ви поруч, коли вона почувається спроможною протистояти страху. Нехай вона розповість чи намалює Вам те, що її лякає, і отримає від Вас розумін­ня й підтримку.

 

4.Необхідно, щоб дитина зро­зуміла, що боятися не соромно, що всі (і Ви також) чогось боялися, не­хай вона повірить у те, що теж зможе опанувати свій страх.

5. Нехай Вас не бентежать не­вдалі спроби Вашої дитини подола­ти свій страх. Хваліть її за незначні досягнення, відзначайте найменший прогрес: «Страх став трохи меншим. Отже, ти його поступово долаєш».

Чим може допомогти соцільний педагог

 

Основні завдання психологіч­ної корекції:

  1. Визначити особистісні при­чини надмірної тривожності ди­тини.
  2. Сформувати в дитини впев­неність у своїх силах подолати страхи.
  3. Організувати ігрову діяль­ність, можна моделювати страхи і тренуватися в їх подоланні.

4. Активізувати ті ресурси, які необхідні дитині для успішного по­долання своїх страхів.

5. Допомогти батькам знайти психологічно правильні способи реа­гування на страхи своєї дитини.

ДІТИ, ЯКІ СХИЛЬНІ ГОВОРИТИ НЕПРАВДУ

Дитячу брехню батьки часто сприймають як катастрофу, як прояв найгірших рис характеру: хитрості, підступності, боягузтва. «Чому вона бреше, — дивуються батьки. — Адже ми її навіть не ка­раємо!» Проте запитання доціль­ніше ставити інакше: не «чому вона бреше?», а «що їй заважає зізнатися?». Це може бути страх упасти у власних очах («Я — хо­роша, я не могла цього зробити»); страх втратити любов батьків («Мама любить мене добру, а тепер вияви­лося, що я погана!»); страх протистояти дорослим («Я не хочу це робити, але ж я не можу відмо­вити старшим — легше збрехати, що вже зробила») тощо.

Як правило, дитина не усві­домлює причин, тому запитува­ти в неї «Чому збрехала?» — не варто. Необхідно самим визначити обмеження дитини і допомогти їй їх подолати.

    Чим можуть допомогти батьки

1.  Не провокуйте брехливість дитини в тих ситуаціях, де, як Ви знаєте, їй важко зізнатися. Коли Ви заганяєте її в пастку запитанням: «Ти знову брав плеєр?!», — то ди­тина не може втриматися від брех­ні: «Ні! Не брав!» А далі вже можна лише наполягати на своєму.

 

2.Замість того, щоб «відчувати брехню», необхідно «поправлятися в умінні правдиво зізнаватися». Виберіть ситуацію, де дитина від­чує провину, створіть сприятливу атмосферу, допоможіть їй знайти слова для визнання провини: «Я сама не знаю, як це сталося. Мені дуже шкода. Я не хотіла тебе за­смучувати...»

 

.3.Забезпечте приємне емо­ційне закріплення перемоги дити­ни над собою. Якщо вона відчує, що визнавати свої помилки не страш­но, а навіть приємно, то легше піде на це наступного разу.

     Не сподівайтесь, що після визнання своїх помилок дитина їх не повторюватиме.

 

 

 

                                  Чим може допомогти психолог

Основні завдання психологічної корекції:

Визначити, яких саме психологічних ресурсів не вистачає дитині, щоб наважитися говорити правду.

В ігровій формі допомогти дитині подолати свої обмеження.

Відпрацювати в ігрових ситуаціях необхідну для дитини форму визнання своїх помилок.

 

                    НЕСЛУХНЯНА ДИТИНА

 

Неслухняність є однією з найбільших проблем виховання. Коли дитина не слухається, батьки відчувають свою безпорадність, безсилля, страх, сприймають неслухняність як прояв нелюбові чи неповаги до себе.

Насправді неслухняна дитина може дуже любити й поважати своїх батьків. Просто вона відчуває в собі силу відстоювати свої бажання, або потребу перевірити любов батьків («Поступаються — отже, люблять), або прагнення в такий спосіб виявити свою образу («Ти не хочеш для мене, а я не буду для тебе»). Отже, в основі неслухняності дитини можуть лежати певні проблеми в стосунках, проте надмірно слухняна дитина завжди нездорова. Вона невпевнена в собі, несамостійна, тривожна.

 

 

 Чим можуть допомогти батьки

 

Спробуйте зрозуміти, що лежить в основі пручань дитини.

Коли наполягаєте на своєму, намагайтеся не позбавляти дитину своєї любові, не принижувати її гідності («Я б залюбки тобі дозволила, але, на жаль, не можу...»).

Якщо дитина не виконує Ваших вимог — скоротіть їх кількість спочатку до 3—4-х основних, інакше на все може просто не вистачити уваги.

Для того, щоб дитина навчилася виконувати Ваші вимоги, краще застосовувати заохочення, ніж покарання. Негативне підкріплення може сформувати лише відразу до відповідної діяльності, позбавити бажання виконувати вказівки дорослих.

Write a comment

Comments: 0

Новини

Сьогодні, 8.11.2019 року, всі заходи присвятили рідній мові: інтелектуальну гру "Мовознавчий турнір", мовну вікторину "Перлини української мови", свято "Звучи, рідне слово", літературно-музичну композицію "О слово рідне, що без тебе я".

Радіодиктант національної єдності писали і вчителі, і діти

Виставка "Барви осені"

Зустріч з археологом,  доктором історичних наук, членом-кореспондентом Німецького археологічного інституту в Берліні (1998), провідниймнауковим співробітником відділу археології ранньої залізної доби Інституту Археології НАНУ. Симоненком О.В.

День туризму

Вакантні місця для майбутніх першокласників

У Золотобалківській ЗОШ наявні вакантні місця для  здобувачів освіти у 1 класі у кількості 18 місць.

Запрошуємо всіх бажаючих навчатись у 1 класі Золотобалківської ЗОШ І-ІІІст.

http://www.la-strada.org.ua/

Національна дитяча"гаряча лінія"

Наша школа нагороджена дипломом  серед сільських шкіл у Конкурсі на кращий веб-сайт закладу освіти

Сайт учителя світової літератури

Раєнко В.І.

raenkovita.jimdo.com

Сайт учителя математики

 Кордіс А.О.

matemal.jimdo.com

Адреса:

вул. Шкільна, 13

с. Золота Балка

Нововоронцовський район

Херсонська область.

74214