Тема:Українська еміграційна література XX ст. І.Багряний.«Тигролови»– авантюрно-пригодницький роман.

Мета:

Навчальна: ознайомити учнів з розвитком української літератури за кордоном;

назвати прізвища й твори українських письменників-емігрантів, даючи їм відповідну характеристику;

зацікавити твором «Тигролови» І.Багряного;

Розвиваюча: розвивати цікавість до української літератури діаспори і конкретно до твору «Тигролови»;

Виховна: виховувати повагу до митців Розстріляного Відродження

Хід уроку

І. Оголошення теми, мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Виклад нового матеріалу.

План

1. Три хвилі еміграції українців. Розвиток літератури діаспори.

2. І.Багряний та його роман «Тигролови»:

a) історія написання твору;

b) жанр твору;

c) І. Багряний – Григорій Многогрішний. Тотожність чи прототип?

 

Термін «література української діаспори» український читач почув років 20 тому. Діаспора в перекладі «розсіювання». Це література, яка розвивалася і розвивається за межами України.

Послухаємо інформацію про три хвилі еміграції та літературу діаспори, а з основними представниками літератури діаспори ви детальніше познайомитеся в 10-11 класах. Сьогодні варто назвати прізвища: Євген Маланюк, Улас Самчук, ТодосьОсмачка, Василь Барка та Іван Багряний, з твором «Тигролови» якого ми познайомимося цього року.

Зараз слухаємо розповідь про життя й творчість Івана Багряного.

Багряний Іван Павлович

Іва́нПа́вловичБагря́ний (справжнє прізвище: Лозов'яга; 2 жовтня 1906, Куземин на Полтавщині, нині Сумської області — 25 серпня 1963, Новий Ульм, ФРН) — український поет, прозаїк, публіцист, політичний діяч.

Майбутній письменник народився 2 жовтня 1906 року в місті Охтирка в сім'ї маляра Павла Петровича Лозов'яги. Мати майбутнього письменника — Євдокія Іванівна Кривуша — походила із заможного селянського роду із села Куземин біля Охтирки. В сім'ї, крім Івана, виховувалися також син Федір і дочка Єлизавета.

1922 року починається період трудової діяльності і активного громадсько-політичного життя: він то окружний політінспектор в Охтирській міліції, то вчитель малювання в колонії для безпритульних і сиріт. 1925 року вийшов із комсомолу. Щоб «збагатитись враженнями» (вислів Івана Багряного), побував на Донбасі, в Криму, на Кубані.

16 квітня 1932 року його заарештували в Харкові й звинуватили «в проведенні контрреволюційної агітації» за допомогою його літературних творів, таких як поема «AveMaria», історичний роман «Скелька», поеми «Тінь», «Вандея», «Гутенберг», соціальна сатира «Батіг».

Автобіографічні подробиці про ці п'ять років життя — арешт, тортури, втечу із заслання й повернення на батьківщину — письменник використав у романі «Сад Гетсиманський».

1945 року Багряний емігрував до Німеччини. Як свідчить у «Листах до приятелів» Юрій Лавріненко, „в еміграції теж не було свободи. Не менш, ніж заборонами, перешкоджала гітлерівська Німеччина сформуванню політичної еміграції усілякими «розенбергівськими штабами», в яких псувалися та компромітувалися і дуже пристойні люди. Багряний пішов на Захід і в еміграцію через оунівське підпілля“.

Іван Багряний написав брошуру — програмний для нього памфлет «Чому я не хочу повертатися до СРСР?», де виклав політичну декларацію національної гідності й прав людини, яка пережила примусову репатріацію, насильство, тортури, приниження як колишній в'язень, остарбайтер, полонений, позбавлений власного імені. Він логічно обґрунтував закономірність еміграції з Радянського Союзу — батьківщини-мачухи, котра пішла на геноцид проти власного народу. 1948 року Багряний заснував Українську революційно-демократичну партію (УРДП) і відтоді цілих 15 років — до самої смерті редагував газету «Українські вісті». Письменник був головою Виконавчого органу Української Національної Ради і заступником президента УНР.

Помер Іван Багряний 25 серпня 1963 року. Похований у місті Новий Ульм (Німеччина) на цвинтарі, при вулиці Ройттір (Neu-Ulmer Friedhof, anderReuttierStr.). Могила Івана Багряного — перша могила ліворуч від входу на цвинтар, що навпроти вул. Фіннінгер (FinningerStr.).

Роман «Тигролови» за жанром авантюрно-пригодницький.

Чому саме такий жанр обрав автор, як писався цей роман.

Ці питання досліджувала Антоніна Капустіна.

Роман «Тигролови» складається з 12розділів. Важлива роль належить експозиції. Поїзд-дракон летить у небуття. Це символ смерті.

Зачитати уривок (ст..26 від «Шістдесят коробок вагонів.. до ..етапний ешелон ОРПУ-НКВД»)

А далі інтригуюча зав’язка: небезпечний в’язень утік

Дивимось фрагмент фільму.

Чому жоден в’язень не зрадив втікача?

ІV. Закріплення вивченого.

Чому «Тигролови» мали надзвичайний успіх серед молоді західного світу, зокрема німецької? (захоплення сильною особистістю).

V. Домашнє завдання.

Знати зміст роману, визначити тематичні пласти твору.

 

 

Оставить комментарий

Комментарии: 0

Вакантні місця для майбутніх першокласників

У Золотобалківській ЗОШ наявні вакантні місця для  здобувачів освіти у 1 класі у кількості 20 місць.

Запрошуємо всіх бажаючих навчатись у 1 класі Золотобалківської ЗОШ І-ІІІст.

Новини

http://www.la-strada.org.ua/

Національна дитяча"гаряча лінія"

Наша школа нагороджена дипломом  серед сільських шкіл у Конкурсі на кращий веб-сайт закладу освіти

Сайт учителя світової літератури

Раєнко В.І.

raenkovita.jimdo.com

Сайт учителя математики

 Кордіс А.О.

matemal.jimdo.com

Адреса:

вул. Шкільна, 13

с. Золота Балка

Нововоронцовський район

Херсонська область.

74214