Тема уроку: Г.К.Андерсен – Король казок. Вступний урок. Поєднання побутовості і фантастики. Казковий світ Андерсена в музиці.

 

Мета уроку: Ввести учнів у Казковий світ Г.К.Андерсена. Згадати відомі вже казки і мультфільми за казками Андерсена. Виховувати вміння визначатися, що добре і погано, що таке добро, а що – зло. Формувати вміння цінувати справжню красу і справжні почуття. Формувати музичний та естетичний смак.

Форма проведення. Інтегрований урок.

Обладнання.

1. Книги Андерсена.

2. Ілюстрації учнів до казок Андерсена.

3. Грамзаписи музичних творів за сюжетами казок Андерсена.

«Моє життя – прекрасна, розкішна казка. Якби тоді, коли я вступив у світ маленьким, бідним, самотнім хлопчиком, до мене зۥявилась всемогутня чарівниця і сказала: «Обери собі мету і напрям, а я буду тебе направляти і захищати», - моя доля не могла б бути щасливішою, розумнішою і кращою».

(Г.К.Андерсен)

 

«[Андерсен] часто писав про речі, що його оточували».

(К.Паустовський)

Хід уроку.

І. Вступне слово вчителя про Андерсена та світ його казок. «Памۥятаєте казку про гидке каченя? Це про себе написав казкар. Це він був гидким каченям, а став Королем Казок. Наполеглива праця, постійний пошук свого місця в житті, неординарність і вміння мріяти і фантазувати – ось формула успіху Андерсена. І вдячні читачі в усьому світі з захопленням читають і перечитують знамениті казки. А зараз поринемо у світ музики. Тихо лунає музика Ю.Шамо «Оле Лукойє».»

Слово надається вчительці музики.

- Ви знаєте, кому присвячена музика, що звучить? Оле Лукойє. А музику йому присвятив український композитор Ю.Шамо.

Учень виносить чарівну скриньку. Він відкриває її і зۥявляється казкар Оле Лукойє. Всі разом з ведучою промовляють:

- Оле Лукойє,

Завжди чекаємо Вас,

Прийдіть скоріш до нас.

Музика лунає голосніше.

Оле Лукойє. Я щиро вдячний вам за запрошення. Вслухайтеся у ці чарівні звуки… Це вони привели мене до вас. І ось я не один, а з чарівною Музичною Хвилькою. (Гукає) Музична Хвилько!

Зۥявляється гарно вбрана дівчина – Музична Хвилька.

Музична Хвилька. Та ось я… Замріялася трохи під чарівну мелодіє фортепіанної мініатюри Ю.Шамо, що названа йменням крихітної дівчинки, дім якої – квітка. Як її звуть?

Всі. Дюймовочка.

Звучить фортепіанна мініатюра Ю.Шамо «Дюймовочка».

Музична хвилька. Чуєте? Саме про Дюймовочку написав музику композитор.

Танцюючи, зۥявляється Дюймовочка.

Дюймовочка. Хто згадав моє імۥя? Чи не ці школярики, які добре знають казки Г.К.Андерсена і одразу впізнали мене?

Слово вчительці музики.

Твори казкаря стали джерелом натхнення для багатьої митців ХХ ст. Серед них українські композитори С.Бедусенко (цикл пۥєс для фортепіано за сюжетами казок Андерсена), О.Зуєв (мюзикл «Снігова королева»), Ж.Колодуб («Пригоди дівчинки Веснянки» за казкою «Дюймовочка», балет «Снігова королева», альбом для фортепіано за одноіменною казкою), Г.Сасько (фортепіанна мініатюра «Крижаний палац Снігової королеви»), Ю.Шамо (сюїта для фортепіано за мотивами казок Г.К.Андерсена) і ін.

Учні прослуховують музичні записи згаданих творів з коментарем учителя музики.

Слово вчительці музики.

Але не тільки українських композиторів зацікавила творчість Г.К Андерсена.

Учителька звертається до Музичної Хвильки:

- Які твори композиторів інших країн ти можеш назвати учням?

Музична Хвилька називає твори і учні прослуховують уривки із цих творів.

Б.Астафۥєв. Опера «Снігова Королева».

С.Баневич. Романтична опрета для дітей «Стійкий оловۥяний солдатик», опера «Гидке каченя».

Р.Ледньов. Фортепіанна пۥєса «Снігова Королева».

С.Прокофۥєв. Вокальна казка «Гидке каченя».

М.Раухвергер. Балет «Снігова Королева».

Під час прослуховування уривків вчитель музики коментує і ставить задачу:

Після прослуховування назвати той музичний твір, який сподобався найбільше і які почуття викликав у твоїй душі.

Музична Хвилька ставить запитання:

- Які ж музичні жанри знаходимо серед творів, присвячених казкам Андерсена?

Відповіді учнів.

- Балет. Опера. Мініатюра. Фортепіанна пۥєса.

Оле Лукойє. Музична Хвилько, а ще музичні твори на теми казок Андерсена ти знаєш?

Музична Хвилька. Звичайно знаю.

Музичну Хвильку випереджає Дюймовочка.

Дюймовочка. Я знаю, я знаю! Послухайте. Звучить музика. Дюймовочка називає твір («Друга частина концерту для фортепіано з оркестром ля мінор» Едварда Гріга).

Оле Лукойє. Які гарні твори композиторів ми прослухали! Назвіть казки Андерсена, музичні твори до яких ви прослухали.

Учні по черзі називають твори і переказують (коротко) їх зміст.

- «Гидке каченя», «Дюймовочка», «Снігова Королева», «Стійкий оловۥяний солдатик».

Оле Лукойє. Але є ще казки великого данського казкаря, яких ми не згадували сьогодні.

Домашнє завдання.

1. Пригадайте або прочитайте ті казки, які не згадувалися сьогодні на уроці. Коротко перекажіть їх зміст.

2. Хто зуміє, складіть кросворд за творами Андерсена.

Завдання на вибір.

 

Підсумок. Відкритий мікрофон. Кому ти хочеш подякувати за сьогоднішню зустріч з казкою? Продовжте речення: «Я хочу сказати спасибі…»

Write a comment

Comments: 0

Новини

Завершив свою роботу 21 червня 2019  року пришкільний табір "Берегиня"

Пройшов шкільний етап фестивалю "Таврійський барвограй"

День рідної мови

Вакантні місця для майбутніх першокласників

У Золотобалківській ЗОШ наявні вакантні місця для  здобувачів освіти у 1 класі у кількості 18 місць.

Запрошуємо всіх бажаючих навчатись у 1 класі Золотобалківської ЗОШ І-ІІІст.

Інспектор з ювенальної превенції

 

сектору превенції Нововоронцовського відділення поліції Бериславського відділу поліції ГУНП в Херсонській області

 

лейтенант поліції

Рокитянський Андрій Миколайович

 

Тел: 0682703551

 


http://www.la-strada.org.ua/

Національна дитяча"гаряча лінія"

Наша школа нагороджена дипломом  серед сільських шкіл у Конкурсі на кращий веб-сайт закладу освіти

Сайт учителя світової літератури

Раєнко В.І.

raenkovita.jimdo.com

Сайт учителя математики

 Кордіс А.О.

matemal.jimdo.com

Адреса:

вул. Шкільна, 13

с. Золота Балка

Нововоронцовський район

Херсонська область.

74214