Червона книга України

Написи на дошці:(плакати)

«Усі наші біди – від напівосвіченості».

М. Монтель.

«Земля не належить нам. Це ми належимо Землі» Вождь племені сіу,1854р.

«Природа- такий самий унікум, як картина Рафаеля. Знищити її легко, відновити неможливо».

 

І сувора, й солов’їна

 

Математики країна

 

Праця тут іде завзята

 

Вмій лиш спритно рахувати.

 

Математична подорож сторінками Червоної книги

6 клас

Урок -повторення

Мета: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей у процесі узагальнення та систематизації матеріалу; закріпити вміння та навички виконання дій з раціональними числами; розвивати логічне мислення; прививати любов до математики, виховувати активність і самостійність, виховувати любов до природи.

Тип уроку.Інтегрований урок узагальнення знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

Вступне слово вчителя.

Діти, зверніть, будь-ласка, увагу на вірш, який записано на дошці.

Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти,кущик, деревце

Жучка і пташку,і блакитне небо,

Синьооке чисте джерельце,

І чисте небо волошкове

Та шепіт ніжних квіт,

Вербички листячко шовкове,

Весь дивовижний світ!

Поглянь на світ — це дивовижна казка!

А квіти — це, мабуть, душа землі.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити,

Щоб дарувати радість і красу…

Дмитро Білоус

Ми сьогодні будемо говорити про красу природи, але й математику не забудемо. Запишіть у зошитах число.

РОЗМИНКА «Чи знаєте ви відповідь?»

- Який знак частки отримаємо при діленні чисел з різними знаками?

- Чому дорівнює модуль від’ємного числа?

- Якому числу дорівнює добуток двох від’ємних чисел?

- Як відкрити дужки перед якими стоїть знак «+»

- Чи правильно, що число 0 – від’ємне?

- Чим відрізняються протилежні числа?

- Як відкрити дужки, перед якими стоїть знак «-»?

- Як додати два від’ємні числа?

- Як додати додатне і від’ємне число?

Діти, ви вже зрозуміли ,що сьогодні урок у нас незвичайний. Прошу вашої уваги на екран.(фільм про природу)

Людина – це найдосконаліший витвір природи, її найбільш повнийсамовираз. Але щеГіппократ (лікар та філософ Давнього світуIII-IV ст.) говорив: ”Коли людина живе і розвивається у гармонії з природою, вона буде здоровою, а порушення законів природи призводить до хвороб”.

 

Задача № 1. У стані спокою людина вдихає за один раз 0,5 л повітря; під час повільної ходьби – у 2,4 рази більше; під час швидкої ходьби – в 1,5 рази більше, ніж під час повільної. Скільки повітря вдихає людина в кожному з названих випадків?

 

Розв’язання:

 

1. 0,5∙2,4=1,2 (л) – повільна ходьба,

 

2. 1,2∙1,5=1,8 (л) – швидка ходьба.

 

Відповідь: 1,2 л .- повільна ходьба, 1,8 л. - швидка ходьба.

 

Учитель .— Ця задача передбачає , що повітря чисте, але це можливо лише за умови незупинної роботи екологічно –переробної фабрики по виготовленню кисню, яку ми називаємо природою.

Залежність людини від стану довкілля стає дедалі очевиднішою. З розвитком науково-технічного прогресу значно змінились умови життя людей. Людина все далі й далі відокремлюється від природи, мріє про тишу, про чисте повітря, часто забуваючи, що кожен з нас повинен піклуватися про стан навколишнього середовища.

У нашому житті охорона природи має надзвичайно важливе значення. Сучасна флора України налічує понад 10 тисяч видів рослин. Проте через значний вплив людини на довкілля під загрозою вимирання опинились не тільки окремі організми, а й їхні угруповання. Тому з’явилася нагальна потреба охороняти рослини, тварини, довкілля,а отже , зберегти життя на Землі.

Усім відомо ,що наша природа перебуває у небезпеці і потребує від людини обережного, дбайливого ставлення до себе.

Сьогодні ми будемо подорожувати сторінками Червоної книги.

Найбільш чарівні творіння природи виявляються найбільш крихкими ланками живого світу. Cлайд.

Тому за ідеєю відомого англійського зоолога, професора Пітера Скотта в 1968 році була створена Червона книга. Міжнародна Червона книга складається з кількох великих томів .

Червона книга — це книга, куди записуються тварини і рослини, які перебувають у небезпеці. Червона книга складається з чорних, червоних, жовтих і зелених сторінок . Слайд.

. Усна лічба із записом відповідей.

Учитель. Стій, будь обережним! – попереджує червоне світло світлофора. І всі розуміють. Зупиніться, припиніть нищити природу, бо буде лихо! – застерігає Червона книга. Проте розуміють це, на жаль, не всі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель читає завдання кожного з двох варіантів, а учні записують на заздалегідь підготовленому аркуші тільки відповіді. Після закінчення – учні перевіряють роботи. Вчитель разом із учнями перевіряють правильність виконання даних завдань.

 

І варіант ІІ варіант

1. ( 1 )

1. ( 1 )

 

2. 5,4 – ( –3,6)( 9 ) 2. 1,2 – (– 7,8) ( 9 )

3. ( 9 )

3. ( 9 )

 

4. ( 2 )

4. ( 2 )

 

 

 

Вчитель.

Отже, в Україні 29 жовтня 1992 року затверджено Червону книгу постановою Верховної Ради України. Давайте заслухаємо розповідь про Червону книгу України.

 

Учень1.

Перша Червона книга, присвячена українській флорі та фауні, була видана у 1980 році під назвою «Червона Книга Української РСР». Перше видання Червоної книги України (1980 р.) містило опис 85 видів (підвидів) тварин: 29 — ссавців, 28 — птахів, 6 — плазунів, 4 — земноводних, 18 — комах і 151 вид вищих рослин.

 

Після набуття Україною незалежності у видавництві «Українська енциклопедія» було випущене друге видання Червоної книги України: в 1994 році — том «Тваринний світ» , в 1996 році — том «Рослинний світ». Друге видання нараховувало 382 види тваринного та 541 вид рослинного світу.

Учень 2.

У 2009 р. вийшло третє видання Червоної книги України. До нього занесено 542 види тварині 826 видів рослин і грибів.

Червона книга України — анотований та ілюстрований перелік рідкісних видів та підвидів, що знаходяться під загрозою зникнення на території України, і підлягають охороні; основний доку -мент, в якому узагальнено матеріали про сучасний стан рідкісних і таких, що знаходяться під загрозою зникнення, видів тварин і рослин, на підставі якого розробляються наукові і практичні заходи, спрямовані на їх охорону, відтворення і раціональне використання.

 

До Червоної книги України заносяться види тварин і рослин, які постійно або тимчасово перебувають чи зростають у природних умовах на території України, в межах її територіальних вод, континентального шельфу та виняткової (морської) економічної зони. Занесені до Червоної книги України види тварин і рослин підлягають особливій охороні на всій території України.

 

 

Вчитель математики : діти, ви прослухали цікавий матеріал про Червону книгу України , але слідуючи за словами автора

Скажи мені - я забуду;

Покажи мені – запам’ятаю;

Захопи мене – я навчусь.

прошу вас звернути увагу на записані числа.( На дошці плакат з записом:)

Задача.

том «Рослинний світ»

1980 р.-151 вид вищих рослин.

1996 р.-541 вид рослинного світу.

2009 р.-826 видів рослин і грибів.

Давайте порівняємо кількість видів рослин у третьому порівняно з другим виданням, у другому порівняно з першим?

Відповідь.

Кількість видів рослин у третьому порівняно з другим виданням збільшилась на 285 видів, а у другому порівняно з першим — на 390 видів. Таким чином, з урахуванням приблизно однакових проміжків часу між виданнями Червоної книги України, спостерігається певне уповільнення темпів зменшення втрати різноманіття видів рослин і грибів України.

Каліграфічна хвилинка. Запишіть дріб, чисельник якого – це кількість букв у слові «червона», а знаменник дробу – кількість звуків у слові «книга». (Дріб )

 Як називається цей дріб?

 Виділити цілу частину з неправильного дробу.

ІІІ. Розв’язування рівнянь.

Учитель. Природа потребує нашої допомоги. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь більше про рослини, які потребують вашого захисту та порятунку.

Давайте заглянемо у природу.

Хто вони? Щоб дізнатися , необхідно розв’язати ряд рівнянь.

 

 

Учитель. Розташуйте корені даних рівнянь в порядку зростання і кожне число замініть складом.

 

– 14,5 під

– 7,2 сніж

4 ни

8,1 ки

 

Учні утворюють слово «підсніжники».

 

 

Учень 1: Першими провісниками весни є „сніжні квіти” – підсніжники. Саме вони мужньо борються з холодною зимою, з’являючись серед снігу.

 

Учень 2:

Ще навкруги в лісах лежать сніги.

Та на горбочку, там, де сонечко пригріло,

Розцвів раніше від усіх і глянув навкруги

Малесенький підсніжник білий.

Його в полоні там держав мороз.

Однак не зміг його він загубити:

Квіточка дихала, боролась, їй вдалось

Нарешті холод розтопити.

Учень 3:

У перекладі з давньогрецької, підсніжник означає молочно – квітковий, тому що має білі квіти.

Всього у світі нараховують близько 18 видів підсніжників. Цікаво, що англійці називають цю квітку сніговою конвадією.

Учень 4:

У світі спостерігається зменшення кількості підсніжників, що пов’язано з масовим зриванням квітів на букети, викопуванням цибулин. Через те ця квітка потрапила до Червоної книги України.

Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так стомився

І додолу нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки, поскачи на місті трохи.

Руки ззаду покладемо, головою поведемо!

Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

Дидактична гра «Склади слово».

Учитель. А ось інші посланці зеленоокої Весни. Про які квіти ми будемо говорити далі? Для цього розв’яжіть приклад, а результат кожної дії поставте у відповідність літері з таблиці.

Приклад №1041 (1) (підручник «Математика 6 клас» під редакцією А.Г.Мерзляк)

 

Розв’язання

1.

2.

3.

4.

5.

Таблиця 1

 

 

– 46

 

 

ЛІ О ПР КИ С

 

Ключове слово: проліски

 

Учень 1:

Ще земля в зимових шатах білих,

Та з – під снігу, майже непомітний,

Виглянув зненацька, серцю милий,

Соромливий пролісок блакитний.

 

Учень 2:

Проліски – провісники тепла. У народі їх називають квітами надії. Завдяки своїй красі і тому, що вони одним з перших відкривають весняний карнавал цвітіння, проліски майже повністю винищені. Вони занесені до Червоної книги і потребують охорони.

 

Задача на повторення

У першому томі Червоної книги зібрані відомості про

544 види рослин, яким загрожує небезпека, з них 408 видів – квіткових. Який відсоток квіткових занесено до Червоної книги?

 

Відповідь: 75%.

А яке становище в Херсонській області? На це запитання дамо відповідь, розв’язавши наступне завдання.

 

На території Херсонської областізростає 70 видів рослин та лишайників, занесених до Червоної книги України, якізустрічаються винятково в степовихабо наближених до них біотопах. 3 них зустрічається лише натериторії області.

Степові рослини та лишайники Херсонськоїобласті у Червоній книзі України

 

1. кермечник червонуватий

2. астрагал Геннінга

3. астрагал дніпровський

4. астрагал зігнутий

5. астрагал одеський

6. астрагал понтійський

7. астрагал шерстистоквітковий

8. астрагал яйцеплідний

9. брандушкарізнобарвна

10. бурачок Борзи

11. бурачок савранський

12. волошка короткоголова

13. волошкаПачоського

14. волошкаТалієва

15. галеропсиспустельний

16. гіацинтикПалласів

17. горицвітвесняний

18. горицвітволзький

19. дрікскіфський

20. залізнякскіфський

21. зморшокстеповий

22. золотобородник цикадовий

23. карагана скіфська

24. катран татарський

25. катран шершавий

26. кермек чурюцький

27. кермечник злаколистий

28. ковила азовська

29. ковила волосиста

30. ковила вузьколиста

31. ковиладніпровська

32. ковила Лессінга

33. ковила найкрасивіша

34. ковила українська

35. ковила шорстка

36. ксантопармелія грубозморшкувата

37. ксантопармелія загорнута

38. лещиця головчаста

39. осока блискуча

40. оставник одеський

41. палімбія солончакова

42. печериця таблитчаста

43. пирій ковилолистий

44. півникисибірські

45. півонія тонколиста

46. пізньоцвітанкарський

47. плакун чебрецелистий

48. птеригоневр Козлова

49. пустельниця головчаста

50. рябчик малий

51. рябчик руський

52. рястка Буше

53. сквамаринасочевиценосна

54. склеродерма зірчаста

55. солодка гола

56. сон лучний

57. сугайник угорський

58. трутовик коренелюбний

59. тюльпан змієлистий

60. тюльпан скіфський

61. тюльпан Шренка

62. франкенія припорошена

63. холодок Палласа

64. цетрарія степова

65. цибуля круглонога

66. цибуля Регеля

67. цибуля савранська

68. цибуляскіфська

69. цимбохазма дніпровська

70. шафран сітчастий

 

 

 

Учень 1:Біля населених пунктів масово винищується цибуля ведмежа, підсніжники, сон чорніючий, конвалія. Навіть в Голосіївському лісі, біля Києва, років 10 тому можна було знайти цілі галявини конвалій, чудові фіолетово – лілові килими сону.

А чи є вони зараз?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень2:

Сміливим цим квітам мороз не страшний,

В снігах розкошує привітна родина.

В них ворог один – здичавілий страшний –

Байдужа, безлика і хитра людина.

 

Учень3:

Тож не рвіть ви квіти, друзі,

Подивіться, там у лузі,

Кожної весни вам знову

Дарують настрій свій чудовий.

 

VІІ. Домашнє завдання.

п.36. №1042, 1048.

Дізнатися, чому сторінки Міжнародної Червоної книги мають чорний, червоний, жовтий і зелений колір.

Дослідницька робота та участь у програмі «Моніторинг поширення степових первоцвітів»

 

VІІІ. Підсумок уроку.

Ознайомлення зі сторінками Червоної книги ви продовжите на уроках біології та географії. Охороняйте природу, бо всі види тварин, рослин і плазунів потрібні. Нехай природа радує людське око своєю красою.

Вміймо природу любити,

Кожній рослині радіти,

Зупинімось – останній є шанс,

Ця планета не тільки для нас!

 

Виступ учениці по моніторинговій програмі.

 

Учись свій край любити.

У золотому вінку ішло гаряче літо,

Край шляху битого в степу присіло відпочити.

Всміхались літечку жита, співала щось пшениця…

Прийшла Мар’яночка мала на літо подивитись.

Воно співало: «Бачиш ти оту красу довкола?

Це все твоє: степи, ліси і ця чарівна мова,

Котрою шепчуть щось жита – зумій лиш зрозуміти…

Учись, дитино, відтепер свій рідний край любити.

Марія Прокопець.

 

 

 

 

 

Математична подорож Червоною книгою Ук
Microsoft Word документ 1'020.4 KB

Оставить комментарий

Комментарии: 1
  • #1

    настя (Понедельник, 29 Апрель 2013 17:09)

    забагато аби коротше і ясніше

Вакантні місця для майбутніх першокласників

У Золотобалківській ЗОШ наявні вакантні місця для  здобувачів освіти у 1 класі у кількості 20 місць.

Запрошуємо всіх бажаючих навчатись у 1 класі Золотобалківської ЗОШ І-ІІІст.

Новини

http://www.la-strada.org.ua/

Національна дитяча"гаряча лінія"

Наша школа нагороджена дипломом  серед сільських шкіл у Конкурсі на кращий веб-сайт закладу освіти

Сайт учителя світової літератури

Раєнко В.І.

raenkovita.jimdo.com

Сайт учителя математики

 Кордіс А.О.

matemal.jimdo.com

Адреса:

вул. Шкільна, 13

с. Золота Балка

Нововоронцовський район

Херсонська область.

74214